Meksikos greitojo laisvalaikio prekių grandinė artėja prie neįprasto akcijų padalijimo 50 į 1.
Chipotle meksikietiškas grilis (CMG 0,20 %) turi akimirką. Bendrovės akcijos šiemet buvo labai karštos ir nuo praėjusių metų lapkričio pabrango apie 70 proc. O dabar investuotojai jo laukia būsimas akcijų padalijimas 50 į 1. Birželio 26 d. atsidarius rinkoms, akcininkams priklausys 50 kartų daugiau akcijų nei biržos pabaigoje birželio 25 d., tačiau kiekvienos jų kaina bus maždaug penkiasdešimtoji dalis tos, kuri buvo anksčiau. Akcijų padalijimas nepakeis žmonių investicijų vertės ar įmonės vertinimo – bent jau ne pats savaime.
Tačiau dėl to akcijos bus šiek tiek labiau prieinamos mažesniems mažmeniniams investuotojams, įskaitant „Chipotle“ darbuotojus. Vyriausiasis finansininkas ir vyriausiasis administracijos pareigūnas Jackas Hartungas teigė, kad šis žingsnis padės įmonei „apdovanoti mūsų komandos narius ir suteikti jiems nuosavybės teisę į mūsų įmonę“. Kai akcijos tampa labiau prieinamos, jų paklausa gali padidėti, o tai gali dar labiau padidinti akcijų pagreitį.
Neatsižvelgiant į tiesioginį ir netiesioginį padalijimo poveikį, išlieka klausimas: ar „Chipotle“ yra gera investicija pagal dabartinį vertinimą?
Įspūdingas augimas
Nuolat augančios pajamos, ypač dviženkliais procentais, yra vienas patikimiausių būdų priversti Volstrytą pamilti įmonę. „Chipotle“ tai darė tuo metu, kai daugelis jos konkurentų susiduria su sunkumais. Pažvelkite į šią lentelę, kurioje parodytas Chipotle aukščiausios linijos augimas per pastaruosius penkerius metus, palyginti su McDonald's (MCD -0,05 %) ir Šaunu! Prekiniai ženklai (YUM -0,88 %)pagrindinė KFC, „Taco Bell“, „Pizza Hut“ ir „The Habit Burger Grill“ įmonė.
Bendrovė | 2019 m. pajamų augimas | 2020 m. pajamų augimas | 2021 m. pajamų augimas | 2022 m. pajamų augimas | 2023 m. pajamų augimas |
---|---|---|---|---|---|
Chipotle | 14,8 % | 7,1 % | 26,1 % | 14,4 % | 14,3 % |
McDonald's | (0,5 %) | (10,1 %) | 20,9 % | (0,2 %) | 10 % |
Šaunu! Prekiniai ženklai | (1,6 %) | 1 % | 16,5 % | 3,9 % | 3,4 % |
Vieninteliai metai, kai Chipotle neparodė dviženklio procentinio augimo, buvo 2020 m. (Manau, galbūt žinome, kodėl.) Vis dėlto, nepaisant pandemijos užblokavimo, per metus, kai „McDonald's“ pajamos sumažėjo daugiau nei 10, jis išaugo daugiau nei 7 proc. %.
Grynųjų pajamų istorija panaši. Nuo 2021 m. „Chipotle“ daugiau nei dvigubai padidino savo pajamas ir gerokai lenkia savo bendraamžius.
Nors aukščiausio lygio augimas yra svarbus investuotojams, tai dar ne viskas.
Chipotle vertinimas turėtų padėti jums pristabdyti
Chipotle šiuo metu prekiauja a kainos ir pelno (P/E) santykis iš 67,7. Tai gana aukšta restoranų pramonei. McDonald's ir Yum! abu prekiauja santykiais, kurie yra šiek tiek didesni nei 20.
Tačiau investuotojai dažnai yra pasirengę mokėti priemoką už akcijas, atsižvelgdami į pajamų augimo lūkesčius.
Norėdami tai pasverti, jie atsižvelgia į jo kainą / pajamų augimą (PEG) santykis, kurį gausite padalinę įmonės P/E iš numatomo augimo tempo per tam tikrą laikotarpį. Tai suteikia geresnį supratimą apie įmonės vertę, palyginti su numatomu būsimu pelnu. Šiuo atveju mažesnė (bet ne neigiama) yra geriau, o akcijos, kurių PEG koeficientas mažesnis nei 1, paprastai laikomos nepakankamai įvertintomis.
Chipotle PEG koeficientas yra 2,5, o tai atitinka McDonald's 2,9 ir Yum! Prekių ženklų 2.2. Taigi, žiūrint į ateitį, galbūt tai nėra taip pervertinta, kaip gali pasirodyti.
Tačiau vienas PEG santykio trūkumas yra jo priklausomybė nuo pajamų augimo prognozių – nėra jokios garantijos, kad šios prognozės bus tikslios. Pavyzdžiui, jei ekonomika pasisuks ir vartotojai atsitrauks savo nuožiūra, restoranų pardavimai sumažės. Nors tokiomis aplinkybėmis greičiausiai nukentėtų visos trys šios bendrovės, pardavimų sumažėjimas gali labiau paveikti Chipotle akcijas, nes tai atskleistų dabartinį pervertinimą. Kam pirkti akcijas už priemoką, jei nesitikima, kad būsimas uždarbis tai pateisins?
Taip pat verta manyti, kad Chipotle pajamas padidino agresyvi įmonės plėtra. Vien pernai ji atidarė 271 naują vietą. Tačiau pardavimas panašiose parduotuvėse, į kurį neatsižvelgiama į naujų parduotuvių pridėjimo poveikį, išaugo tik 7,9%. Šis rodiklis buvo mažesnis nei „McDonald's“ 9% kompanijų augimas.
Nepaisant „TikTok“ atsisakymo, „Chipotle“ vis dar eina kelyje
Šiuo metu „Chipotle“ sulaukia kaitros iš socialinės žiniasklaidos vartotojų, kurie kaltino ją sumažinus porcijų dydį, kad padidintų pelną. Reaguodama į tai, kai kurie klientai savo išmaniaisiais telefonais fiksavo parduotuvės darbuotojus, ruošiančius buritus ir dubenėlius, bandydami įrodyti teiginį arba paskatinti darbuotojus būti dosnesniais su savo kaušeliais.
Tuo tarpu bendrovė kategoriškai pareiškė: „Mūsų porcijų dydžiai nepasikeitė“, ir pridūrė, kad vadovybė „sustiprino tinkamą porcijų skyrimą mūsų darbuotojams“.
Tai, ar porcijų dydis iš tikrųjų pasikeitė, gali būti mažiau svarbus nei vartotojų suvokimas ir vartotojų reakcija. Panašu, kad kirpimas dar neturėjo įtakos grandinės numeriams, bet jei jis tęsis, gali. „Chipotle“ savo prekės ženklą iš dalies sukūrė ant buritų, kurie plyšdavo siūlėse.
Nepaisant šių rūpesčių, Chipotle vis dar elgiasi teisingai. Atsižvelgdamas į jos augimą ketvirtį po ketvirčio ir metai iš metų, esu linkęs pažvelgti į aukštą jo vertinimą, tačiau taip pat rekomenduoju būti atsargiems. Stebėkite „TikTok“ protestus, bendrovės reakciją į juos ir ar problema turės reikšmingos įtakos pajamoms ateinančiais ketvirčiais. Tačiau be šio rūpesčio Chipotle ir toliau atrodo kaip geras pasirinkimas.