Bendrovė turi 100 milijardų dolerių turtą, kuris gali sudaryti sąlygas didesniam pelnui.
Per 2024 m. fiskalines konsoliduotas pajamas sudarė beveik 650 mlrd. Walmart (WMT -0,51 %) jau yra viena didžiausių ir vertingiausių įmonių žemėje. Šio rašymo metu jos rinkos vertė yra beveik 560 mlrd.
Ar „Walmart“ iki 2030 m. galėtų pasiekti 1 trilijono USD rinkos vertę? Viena vertus, tai tikrai atrodo pasiekiama. Juk tam reikia tik 79 % pelno. Kita vertus, iki 2030-ųjų liko vos šešeri metai. O 79% pelnas per šešerius metus greičiausiai bus iššūkis tokiai brandžiai įmonei kaip „Walmart“.
Vis dėlto, nors tiesa, kad „Walmart“ yra subrendęs, lėtai augantis verslas, po paviršiumi slypi nauja verslo galimybė, kuri iš tiesų galėtų atnešti įmonei daugiau nei 1 trilijoną USD, jei viskas klostysis gerai.
Naujas blizgus Walmart žaislas
Prieš paaiškindamas galimą „Walmart“ kelią iki 1 trilijono USD, turėčiau pateikti tinkamą kontekstą. Taip, bendrovė yra didžiausia mažmeninės prekybos įmonė pasaulyje. Tačiau jo mažmeninė prekyba yra labai maža. Vadinasi, Walmart's grynosios pajamos per pastaruosius 20 metų išaugo tik dvigubai.
„Walmart“ perkant akcijas uždarbis už akciją (EPS) išaugo daugiau nei grynosios pajamos. Tačiau toliau pateikta diagrama rodo, kad per pastaruosius du dešimtmečius buvo sunku pasiekti pelningą augimą.
Jei „Walmart“ turėtų būdą panaudoti savo didžiulį mastą didelės maržos galimybe, tai būtų didžiulis. Ir kaip paaiškėjo, įmonė daro turėti kortelę, kurios dauguma investuotojų nepastebėjo: elektroninė prekyba.
„Walmart“ elektroninės prekybos pardavimai 2024 m. (laikotarpis, kuris baigėsi sausio mėn.) viršijo 100 milijardų JAV dolerių ir išaugo 23%. Tiesa, tai, ką vadovybė įtraukia į savo el. prekybos numerį, gali būti šiek tiek klaidinanti – pavyzdžiui, pirkimas internetu ir atsiėmimas parduotuvėje vis tiek laikomas elektronine prekyba. Bet šie vis dar yra skaitmeninis vis dėlto pardavimų, ir tai čia yra pagrindinis komponentas.
Dabar, kai „Walmart“ tiek daug klientų atlieka sandorius skaitmeniniu būdu, jis gali pasinaudoti dviem didelės maržos galimybėmis. Pirmoji galimybė – skaitmeninė reklama. O antra galimybė – pardavimas trečiosioms šalims.
Apsvarstykite tai AmazonReklamos verslas vis dar gana jaunas ir per pastaruosius 12 mėnesių iš reklamos paslaugų uždirbo beveik 50 mlrd. USD. O pastarąjį ketvirtį pajamos iš reklamos išaugo 24%.
Savo ruožtu „Walmart“ reklamos verslas pastarąjį ketvirtį taip pat išaugo 24%. Vadovybė nepateikė nė dolerio sumos. Tačiau atsižvelgiant į tai, kad per 2024 m. fiskalines pajamas iš reklamos jis gavo 3,4 mlrd.
Kalbant apie pardavimą trečiosioms šalims, kai kurie investuotojai gali nesuvokti, kad nepriklausomi pardavėjai gali įtraukti produktus į „Walmart“ elektroninės prekybos platformą, kaip ir „Amazon“. Tai vyksta kartu su skaitmenine reklama, nes pardavėjai gali mokėti reklamuodami savo sąrašus. Tačiau „Walmart“ taip pat uždirba komisinius, kai parduodami trečiųjų šalių produktai, o tai yra beveik grynas pelnas.
Daugelis prekybininkų staiga mato „Walmart“ rinkos potencialą. Pirmąjį 2025 m. fiskalinį ketvirtį „Walmart“ prekyvietės pardavėjų skaičius per metus išaugo 50 proc. Tai suteikia daugiau produktų platformai ir potencialiai daugiau pirkėjų. Jei šie produktai bus sėkmingai parduodami, „Walmart“ gaus naudos iš komisinių ir iš padidėjusios reklamos, nes pardavėjai labiau konkuruoja.
Ką tai reiškia investuotojams dabar
Šiame straipsnyje darykime prielaidą, kad „Walmart“ akcijos šiuo metu yra pagrįstai įvertintos ir 2030 m. jų vertė yra tokia pati. Kitaip tariant, jei įmonės įvertinimas yra 1 trilijonas USD, tarkime, kad tai yra įmonės pelnas.
Pagal šį scenarijų „Walmart“ pelnas per ateinančius šešerius metus turėtų padidėti apie 80%. Šiuo metu bendrovė turi apie 19 milijardų dolerių per 12 mėnesių grynosios pajamos. Todėl reikėtų papildomai rasti 15 milijardų dolerių metinio pelno.
„Amazon“ reklamos verslo mastai rodo, kad „Walmart“ turi daug galimybių ten augti. Kadangi pardavėjai prisijungia prie rinkos, komisiniai iš trečiųjų šalių pardavimo ateinančiais metais taip pat gali pakilti.
Tiesą sakant, „Walmart“ tikisi tik apie 6% augimo veiklos pelno šiais metais – tai atsilieka nuo tempo, kurio iki 2030 m. reikėtų 80 % padidinti pelną. Todėl negarantuojama, kad „Walmart“ per ateinančius šešerius metus taps trilijono dolerių įmone. Tačiau atsižvelgiant į jos skaitmeninio verslo stiprumą ir augimą, aš taip pat neatsisakyčiau galimybės, kad ateinančiais metais sparčiau augtų.
„Walmart“ yra viena didžiausių mažmeninės prekybos įmonių pasaulyje. Ir ji gali tapti trilijono dolerių įmone, nes ji naudoja savo skaitmeninę platformą didesniam pelnui.
Johnas Mackey, buvęs „Amazon“ dukterinės įmonės „Whole Foods Market“ generalinis direktorius, yra „The Motley Fool“ direktorių tarybos narys. Jonas Quastas neturi pozicijų nė vienoje iš paminėtų akcijų. „Motley Fool“ turi pozicijas ir rekomenduoja „Amazon“ bei „Walmart“. „Motley Fool“ turi a atskleidimo politika.