Kinijos vyriausybė pažadėjo didelį stimulą, ir šios pigios sumuštos vartotojų akcijos smarkiai pakilo.
Kinijos vartotojų akcijų akcijos PDD Holdings (PDD 6,19 %), Baidu (BIDU 4,81 %)ir JD.com (JD 4,12 %) Remiantis „S&P Global Market Intelligence“ duomenimis, per ketvirtadienio prekybą ši savaitė smarkiai išaugo – atitinkamai 29,5%, 18,9% ir 33,1%.
Kinijos akcijomis pastaruoju metu buvo prekiaujama labai pigiai, nes šalis kentėjo nuo priešpriešinių vėjų užtvaros, įskaitant vyriausybės spaudimą technologijų įmonėms, sprogus nekilnojamojo turto burbului ir silpnas vartotojų nuotaikas po ilgo „nulinio COVID“ karantino šalyje.
Tačiau šią savaitę Kinijos centrinis bankas pristatė daugybę naujų skatinimo priemonių, o Politbiuras taip pat padarė ryžtingus pareiškimus, nukreipdamas į tolesnį Kinijos ekonomikos skatinimą.
Svarbiausi šios savaitės pranešimai
Antradienį Kinijos centrinis bankas paskelbė keletą skatinamųjų priemonių, įskaitant kelių skirtingų palūkanų normų sumažinimą, kartu sumažinant banko atsargų reikalavimus ir pinigų sumą, kurią vartotojai turi skirti būstui.
Reaguodama į tai, Kinijos akcijos pakilo, nors kai kurie išreiškė abejonių dėl vien palūkanų mažinimo veiksmingumo. Galų gale, jei vartotojai vis dar nerimauja dėl išlaidų ir nepriima didesnio sverto, mažesnės palūkanų normos ir banko rezervai neturėtų didelio poveikio.
Tačiau ketvirtadienį Kinijos politinis biuras paskelbė savo mėnesinio posėdžio pareiškimą, kuriame raginama imtis stiprių fiskalinių paskatų namų ūkių vartojimui palaikyti. Reaguodama į tai, Kinijos vartotojų ir technologijų akcijos vėl šoktelėjo, o tai lėmė šios savaitės padidėjimą.
Anot „Reuters“, Politbiuras rugsėjo mėnesio posėdyje paprastai nesvarsto ekonomikos klausimų. Taigi, šis pranešimas galbūt rodo, kad partijų lyderiai skubiai turi nuveikti daugiau. Daugiau priemonių galėtų apimti infrastruktūros projektus ir „baltojo sąrašo“ didinimą nebaigtų būsto projektų, kuriuos vyriausybė pažymėjo kaip galimų gelbėjimo priemonių ar vyriausybės paskolų gavėjus. Be to, Politbiuras netgi pareiškė, kad rems žemesnes ir vidutines pajamas gaunančius namų ūkius, galbūt tiesiogiai, taip pat paramos gimdymui politiką, be kitų priemonių.
Tikėtina, kad vyriausybei reikia aktyviau įsitraukti į būsto sektorių, nes apie 70 % Kinijos vartotojų santaupų yra investuojama į nekilnojamąjį turtą. O parama mažas ir vidutines pajamas gaunantiems namų ūkiams, taip pat gimdymas galėtų būti pagrindinis visapusiško paketo principas. Kinijoje, kaip ir kai kuriose kitose išsivysčiusiose ekonomikose, gimstamumas smarkiai lėtėja, o kai kurie ekonomistai pažymėjo, kad tai kelia tolesnės ekonomikos stagnacijos riziką.
Kinijos vyriausybė per pastaruosius porą metų ekonomikos nuosmukio metu ėmėsi tik dalinių priemonių, tačiau šios savaitės palūkanų mažinimas ir pranešimai rodo visapusiškesnį ir labiau koordinuotą skatinimo paketą. Taigi, visi vartotojų vardai, tokie kaip elektroninės prekybos gigantai PDD Holdings ir JD.com, taip pat paieškos milžinas „Baidu“, susilaukė naujienų.
Be gerų makroekonominių naujienų, Baidu šią savaitę pristatė dirbtinio intelekto (DI) renginyje. „Baidu“ yra viena iš Kinijos technologijų gigantų, kuriančių savo didelius kalbinius modelius, skirtus generatyviniam dirbtiniam intelektui, todėl jos pristatymas šią savaitę vykusiame Yunzhi AI aukščiausiojo lygio susitikime galėjo paskatinti papildomo optimizmo.
Konferencijoje Baidu pristatė naujausius Ernie AI modelius savo Qianfan Foundation Model Platform 3.0. Pasak konferencijoje pristatyto Baidu vykdomojo viceprezidento, Ernie gali tiksliai sureguliuoti iki 30 000 didelių modelių ir kasdien apdoroti 700 000 užklausų.
Gerai žinoma rizika, bet ir galimybė gauti didelį pelną
Kinijos akcijų rizika yra gerai žinoma ir paprastai yra susijusi su griežta vyriausybe. Be to, kyla pavojus, kad tarp JAV ir Kinijos kils konfliktas, galbūt dėl Taivano.
Tačiau šią savaitę atrodo, kad Kinijos vyriausybė padarė 180 ir iš verslo priešo tapo draugu. Tai pašalina bent vieną didelę riziką artimiausioje ateityje.
Kadangi šiomis akcijomis prekiaujama taip pigiai – PDD, Baidu, JD.com kiekviena prekiauja nuo 13 iki 13,5 karto nuo pelno net po šios savaitės didelio ralio – kortose gali būti daugiau.