Šie du pagrindinių vartojimo prekių lyderiai ėmėsi skirtingų požiūrių į savo klestinčią verslą.
Pasaulyje nėra daug vietų, kuriose galite apsilankyti ir nepaleisti produktų Coca-Cola (KO 0,55 %) arba PepsiCo (PEP 0,18 %). Jie abu turi tvirtovę nealkoholinių gėrimų srityje, o „PepsiCo“ sukūrė solidų užkandžių prekių ženklų portfelį. Tai viena iš ikoniškiausių konkurencijos bet kurioje pramonės šakoje.
Bėgant metams tiek „Coca-Cola“, tiek „PepsiCo“ apdovanojo savo investuotojus. Tačiau jei bulių turguje rinktumėtės vieną, kuo labiau pasitikėtumėte? Šie du „Motley Fool“ bendradarbiai žvelgia į neigiamą kiekvieno atvejį.
Kartais verslui mažiau yra daugiau
Stefonas Waltersas („Coca-Cola“): „Coca-Cola Company“ gyvuoja nuo 1892 m., o jos pavyzdinė soda yra vienas sėkmingiausių visų laikų produktų. Tai nėra akcijos, į kurias trauktų investuotojai, siekiantys didelio augimo, tačiau per kelis dešimtmečius jos buvo neabejotinai sėkmingos, o jos dividendai yra vienas iš patikimiausių, 62 metus iš eilės didėjant.
Pagrindinis skirtumas tarp „Coca-Cola“ ir „PepsiCo“ yra tas, kad pirmasis orientuojasi tik į gėrimus, todėl man labiau patinka. Plonesnis verslas leidžia jam veikti efektyviau.
Kai kuriuos gali nustebinti pamatę, kiek daugiau pajamų atneša „PepsiCo“ nei „Coca-Cola“. Paskutiniais jų ketvirčiais „PepsiCo“ pajamos buvo 10 mlrd. Tačiau tai tiesiogiai nereiškia pelningumo, nes jų veiklos pajamos (pelnas iš pagrindinės veiklos) yra visiškai nepriklausomos.
KO pajamų (ketvirčio) duomenys pagal YCharts.
Dėmesys tik gėrimams leidžia „Coca-Cola“ tobulinti savo amatus ir geriau suprasti vartotojų pageidavimus, nes ji nenaudoja savo išteklių.
Nepaisant pavyzdinių gaiviųjų gėrimų sėkmės, „Coca-Cola“ parodė, kad nori prisitaikyti prie vartotojų pageidavimų pokyčių. Ji apėmė alkoholinius, paruoštus gerti gėrimus („Simply Spiked“, „Topo-Chico hard seltzer“, „Fresca Mixed“) ir kitas galimybes, pvz., „Fairlife“ pieną ir augalinį „AdeS“, kurie abu yra palyginti naujos kategorijos.
„Coca-Cola“ finansiniai rodikliai yra tokie pat tvirti, kaip tik įmanoma, ir tai yra įmonė, kuria galite pasitikėti ilgą laiką. Kokso produktai parduodami neatsižvelgiant į ekonomiką, be to, jame yra aukščiausios kokybės prekių ženklų, kurie suteikia jai kainų galią padėti lėtesniais laikotarpiais. Tai laimėjimų receptas ilgalaikėje perspektyvoje.
Stiprybė diversifikacijoje
Jeremy Bowmanas („PepsiCo“): Tiek „Coca-Cola“, tiek „PepsiCo“ turi dvi geriausiai veikiančias visų laikų akcijas, o jų duopolis gėrimų srityje padėjo abiem būti sėkmingiems.
Jie patenkina panašius poreikius kaip dividendus mokančios, recesijai atsparios plataus vartojimo prekių akcijos, tačiau „Pepsi“ turi pranašumą, nes yra labiau diversifikuota nei „Coca-Cola“.
Iš šių dviejų, tik „Pepsi“ su maistu susiduria per tokius prekės ženklus kaip „Frito-Lay“ ir „Quaker“, taip pat tarptautinius maisto prekių ženklus, o jo gėrimų portfelyje soda yra mažiau nei „Coca-Cola“.
„Pepsi“ taip pat vykdo savo naujausią „Pep+“ planą, kuriame reikalaujama, kad įmonė būtų visiškai transformuota, daugiausia dėmesio skiriant tvarumui. Ir bendrovė užtikrina tvirtą augimą viršutinėje ir apatinėje linijose. „PepsiCo“ šiais metais siekia bent 8% pagrindinio pelno pastovia valiuta vienai akcijai ir maždaug 4% organinio pajamų augimo.
Nepaisant mažų vartotojų išlaidų dėl didelės infliacijos daugelyje pasaulio šalių, ji veikė gerai, o įmonė sėkmingai padidino kainas, kai reikia.
Toks verslas kaip „PepsiCo“ ypač patrauklus yra tai, kad ateityje ji gali tikėtis nuolatinio augimo, nes parduoda vartojimo produktus, pasaulio gyventojų skaičius ir toliau auga, o ji turi rinkodaros ir platinimo raumenų, kad išlaikytų savo lyderystę pramonėje. daugiau nei šimtmetį.
Galiausiai, tai yra viena patikimiausių dividendų akcijų rinkoje, kasmet padidinusi savo išmokėjimą 52 metus, todėl tai yra dividendų karalius. Dabar jos dividendų pajamingumas yra 3,2%.
Jei ieškote pastovaus augintojo, kuris moka solidžius dividendus ir yra atsparus recesijai, sunku rasti geresnį pasirinkimą nei PepsiCo. Man tai tikrai labiau patinka nei koksas.
Jeremy Bowmanas neturi pozicijų nė vienoje iš paminėtų akcijų. Stefonas Waltersas neturi pozicijų nė vienoje iš paminėtų akcijų. „Motley Fool“ neturi pozicijos nė vienoje iš paminėtų akcijų. „Motley Fool“ turi atskleidimo politiką.