Visas dėmesys skiriamas augimui, tačiau šioje situacijoje vertė gali laimėti.
Olandų broliai (BROS -1,66 %) šiomis dienomis sulaukia daug dėmesio. Ir logiška kodėl. Nors akcijos nuo savo piko (birželio 27 d.) nukrito 45%, per pastaruosius devynis mėnesius jos pakilo 79% – tai stiprus impulsas, kuris tęsėsi visus 2024 m.
Tai gali šokiruoti, bet manau, kad investuotojai geriau pamirštų apie Dutch Bros. Yra dar vienas puikus kavos sultinio kurią reikėtų pirkti vietoj to.
„Dutch Bros
Investuotojai tikrai buvo patenkinti, kai „Dutch Bros“ gegužės pradžioje paskelbė savo 2024 m. pirmojo ketvirčio finansinius rezultatus. Pajamos per metus padidėjo 39%, o pardavimai tose pačiose parduotuvėse išaugo įspūdingais 10%. Įmonė taip pat pranešė apie 25,6 mln. USD veiklos pajamas, daug geresnes nei 232 000 USD nuostolis prieš metus. Visi ženklai rodo, kad įmonė patiria didelę vartotojų paklausą, o tai lemia gerus finansinius rezultatus.
Dutch Bros rinkos viršutinė riba šiuo metu siekia 6,5 mlrd. Tačiau įmonės dauguma bulių šalininkų manau, kad ateityje šis skaičius bus kelis kartus didesnis.
Taip yra todėl, kad augimo perspektyvos yra daug žadančios. Dutch Bros strategijos raktas yra agresyvus naujų parduotuvių atidarymas. 2023 m. atidarius 159 naujas vietas, o per pirmuosius tris šių metų mėnesius – 45, bendras jų skaičius siekia 876. Vadovai mano, kad per ateinančius 10–15 metų „Dutch Bros“ gali pasiekti 4000 parduotuvių.
Šis didžiulis potencialas yra būtent tai, dėl ko investuotojai džiaugiasi. Jei verslas bent kiek priartėtų prie šio skaičiaus, pajamos bus žymiai didesnės.
Rinka mėgsta gerą augimo istoriją. Dutch Bros akcijų prekyba kraujuoja iš nosies išankstinis kainos ir pelno (P/E) santykis iš 113,5. Man tai daugiau nei visiškai atspindi kompaniją supančią optimizmą.
„Starbucks“ supantis meškas
Tačiau ilgalaikė „Dutch Bros“ sėkmė toli gražu nėra garantuota. Ir dabartinis vertinimas nepalieka jokios klaidos vietos. Verčiau nesiimčiau tokio lažybų.
Vietoj to, manau, būtų protingesnė mintis apsvarstyti galimybę įsigyti akcijų Starbucks (SBUX -1,75 %). Akcijos nuo savo piko atpigo 37%, o dabar jos prekiauja labai pagrįstu išankstiniu P/E kartotiniu – 22,1.
Su Dutch Bros investuotojai turi nerimauti dėl vykdymo rizikos. Bet kuri vadovų komanda gali išmesti aukštą parduotuvės taikinį. Tačiau dėl intensyvios konkurencijos restoranų sektoriuje „Dutch Bros“ turės sudėtingą laiką pasiekti savo tikslą.
Kita vertus, „Starbucks“ jau dominuoja pramonėje, turėdamas 16 600 parduotuvių JAV ir 38 951 visame pasaulyje. Vienintelis dalykas, kurį investuotojai gali sužavėti, yra tai, kad verslas atsidūrė labai blogai, nes 2024 m. fiskalinį antrąjį ketvirtį (baigėsi kovo 31 d.) pardavimas tose pačiose parduotuvėse sumažėjo 4%. Sudėtingoje makroekonominėje aplinkoje vartotojai gali vengti mokėti už „Starbucks“ gėrimus.
Nepaisant to, įmonė turi a galingas prekės ženklas, konkurencinis griovys, prie kurio Dutch Bros nelaiko žvakės. Tai istoriškai suteikė Starbucks didžiulę vartotojų mąstymo ir kainų nustatymo galią, jau nekalbant apie pagalbą verslui sukurti aukščiausios klasės technologijų pagrindą ir lojalumo programą.
Kovos gali tęstis artimiausioje ateityje, bet tikiuosi, kad „Starbucks“ ilgainiui grįš prie sveiko pardavimo toje pačioje parduotuvėje ir pajamų augimo. Šią nuomonę patvirtina įmonės plėtros potencialas.
Vadovybė planuoja per ilgą laiką atidaryti 3400 naujų parduotuvių JAV. Tai yra maždaug toks pat skaičius, kurį nori atidaryti Dutch Bros. Tai reiškia, kad „Dutch Bros“ greičiausiai turės konkuruoti su „Starbucks“, ieškant patrauklaus nekilnojamojo turto arba samdant talentingus darbuotojus. Sietle įsikūrusi grandinė turi žymiai didesnį mastą ir finansinius išteklius, kad galėtų geriau įgyvendinti savo augimo strategiją nei jos mažesnė konkurentė.
Ir dėl to, mano nuomone, yra protingiau pirkti akcijas.
Neilas Patelis ir jo klientai neturi pozicijų nė vienoje iš minėtų akcijų. „The Motley Fool“ turi pozicijas ir rekomenduoja „Starbucks“. „Motley Fool“ turi a atskleidimo politika.